Supertest: Renault Clio 1.6 RXE

Še 50.000 kilometrov!

Tekst: Aljoša Mrak

Testiranje avtomobilov je, to je potrebno priznati, zelo zanimivo delo. Slovenski zastopniki določene avtomobilistične znamke ali pa kar njihove tovarne nam za štirinajst dni »posodijo« avtomobil, ki je ponavadi povsem nov (ali pa z novim motorjem ali le s posebno opremo), da ga s primernimi merilnimi napravami preskusimo in ga z našimi izkušnjami tudi ocenimo. To potem berete vi, dragi bralci, ki si tudi na podlagi naše ocene ustvarite o avtomobilu določeno mnenje. Ce je ocena dobra, potem so zadovoljni tudi zastopniki oziroma tovarne, drugače pa pride do sporov, ki jih tako ali drugače zgladimo. Kakorkoli že se trudimo, da bi bili povsem objektivni, pa tega ne moremo vselej zagotoviti, saj nimamo za to vseh osnovnih pogojev. S tem mislim predvsem na relativno kratkost testiranja, saj potencialne kupce ne zanima samo, kako hiter je določen avtomobil, oziroma kako se v njem sedi, pač pa jih zanima tudi, kako se bo avtomobil izkazal dolgoročno. Prav zato smo se pri reviji AVTO odločili, da vam bomo skušali predstaviti kar največ avtomobilov, ki jih bomo vozili dlje časa in bomo z njimi prevozili tudi veliko kilometrov.

Našim (oziroma vašim) željam so prisluhnili pri Revozu, ki v Sloveniji prodaja avtomobile znamke Renault, in nam za tako imenovan supertest ponudili Renault Clio. Clio je bil in bo verjetno tudi v prihodnosti eden izmed najbolje prodajanih modelov v Sloveniji, zato bo še posebej zanimivo, kakšne izkušnje bomo imeli z njim. »Naš« Clio poganja 1,6-litrski motor, ki pri 5.250 vtljajih v minuti razvije poskočnih 90 KM, največji navor 131 Nm pa doseže pri nizkih 2.500 vrtljajih v minuti. Na desnem boku ima oznako RXE, kar z drugimi besedami pomeni bogato serijsko opremo. Kot lahko vidite na sliki, ima naš Clio odbijača in vzvratni ogledali v barvi karoserije, v prednjem odbijaču pa ima vgrajeni tudi meglenki. Gume velikosti 175/65 R 14 so nameščene na aluminjasta platišča. Za manjše segrevanje notranjosti avtomobila pa skrbi termood-bojno vetrobransko steklo, ki za 30 odstotkov zmanjšuje prepustnost sončnih žarkov. Če smo se pri prvih avtomobilih, ki so imeli to novost, pritoževali, da sistem ABC (brezgotovinsko plačevanje cestnine) ni deloval, pa ima trdoživi Clio že prostor za tablico na spodnjem robu vetrobranskega stekla, točno v sredini. Za udobnejšo vožnjo bodo v notranjosti poskrbeli še električno pomični prednji stekli, električno nastavljivi zunanji ogledali, radio z možnostjo poslušanja zgoščenk in klimatska naprava. Poleg pasivne varnosti je v tem avtomobilu poskrbljeno še z voznikovim in sovoznikovim varnostnim mehom, dvema stranskima varnostnima mehoma in s sistemom ABS.

Clio je imel, ko smo ga dobili od Revoza, prevoženih natanko 7.000 kilometrov. Do marca naslednjega leta imamo v načrtu narediti z njim 50.000 kilometrov (torej bo na števcu skupno 57.000 km), kar pa ni tako enostavno, kot si mogoče predstavljate. Zato smo ga nemudoma poslali na pot, saj je v trenutku, ko prebirate ta članek, že v portugalskem glavnem mestu Lizboni. Nato pa bo zelo verjetno potoval do hrvaškega otoka Korčula, vendar o tem več prihodnjič.

revija Avto, Julij - Avgust 1998