Vozili smo: Renault Twingo

Bodo zvezde prijaznejše?

Tekst: Tomaž Porekar

Renault Twingo je bil za slovenski trg rojen pod nesrečno zvezdo. K nam je prišel še v času, ko je Slovence razveseljeval Renault 5 iz Novega mesta in bi bilo seveda neumestno, če bi temu avtomobilu cenovno preveč dihal za ovratnik. Ekvilibristični poskus s Twingovo ceno, ki je bila višja od petkine se je sicer za slednjo dobro iztekel, saj je tedaj ohranila svoj vodilni položaj v razredu. A samemu Twingu je Revoz že na začetku prilepil etiketo malce predragega avtomobila (v primerjavi s tekmeci). Pozneje, ko ni imel več lastnega tekmeca, pa tudi drugačna cenovna politika ni kaj prida pripomogla, da bi Twingo prevzel »peticino« mesto glede priljubljenosti pri slovenskih kupcih.

Zdaj se je Revoz oziroma Renault Slovenija Twinga lotil s še večjim poudarkom. Razlog je dovolj primeren. Na zunaj Twingo drugega rodu ni bil deležen opaznejših sprememb (razen nove kolekcije barv, malce drugačnih odbijačev - v barvi karoserije pri dražji različici - in združitve luči s smernimi utripalkami). A je pravzaprav že nova kolekcija barv dovolj, da ga na cesti hitro spoznamo, saj gre pri vseh petih novih barvnih odtenkih za prijetno novost, ki takoj pade v oči.

Notranjosti so se Renaultovi oblikovalci lotili s podobnimi prijemi kot zunanjosti: le z malenkostnimi spremembami so dosegli, da takoj opazimo drugačnost. Spremenjena barva gumbov ob armaturni plošči in drugačni vzorci oblog okusno popestrijo prostorno in prilagodljivo notranjost Twinga. Prav to, prilagodljivost, predvsem zadnje klopi, ki jo je moč vzdolžno premikati, daje Twingu dodatne pozitivne točke, če ga primerjamo s tekmeci. Je eden najkrajših, a še vedno zelo prostoren. Bivanje v njem nas v ničemer ne utesnjuje. To velja tako za soliden voznikov prostor (prednja sedeža sta podobna kot v Cliu) kot tudi za potnike spredaj in zadaj. Prijetnost bivanja v Twingu dopolnjujejo številni prostori za odlaganje drobnarij. Pri njihovem razporejanju so se Renaultovi oblikovalci potrudili, da jih je res dovolj za Številne drobnarije, ki jih imamo običajno v avtu. Dve polički s pokrovom (levo od volana, pod armaturno ploščo ob voznikovem levem kolenu, je manjša, desno, pred sovoznikom, pa večja.

Najpomembnejši del novosti je pri Twingu pravzaprav skrit. Gre za popolnoma predelano karoserijo, ki je zdaj pri drugem rodu glede zahtev pasivne varnosti precej drugačna, kot je bila v začetku Twingove kariere. Nove konstrukcijske rešitve glede zgradbe karoserije so povzročile, da se Twingo zdaj izkazuje pri poskusnih trkih z optimalno zaščito potnikov. S serijskim varnostnim mehom so tudi pri Renaultu postregli vsaj za osnovno stopnjo varovanja. Varnostni meh za sopotnika ter dva mehova v naslonjalih prednjih sedežev za varovanje v primeru stranskega trka pa so na spisku dodatne opreme. Pri tem velja omeniti, da za zdaj tekmeci iz tega razreda stranskih mehov še ne ponujajo. Varnostni sistem pa dopolnjujejo še Renaultovi varnostni pasovi z zatezalniki (spredaj) in s programiranim popuščanjem (spredaj in zadaj).

Glede pogona pri Renaultu niso pripravili nikakršnih novosti. Na voljo ostaja zanesljiv, dovolj močan in kar primerno gospodaren 1,2-litrski štirivaljnik s 43 kW (60 KM). Ob petstopenjskem ročnem menjalniku ostaja tudi možnost nakupa različice s samodejno sklopko (in še vedno ročnim pretikanjem). Twingo je zdaj že serijsko dobil tudi širše pnevmatike (155 namesto 145) in zmogljivejše zavore. Za doplačilo je na voljo tudi varnostni dodatek ABS.

Renault Slovenija v svoji mreži ponuja dve osnovni različici Twinga z oznakama base in pack. Manj opremljena je na voljo za okoli 1,37 milijona tolarjev. Ob možnosti, da se kupec odloči še za dražjo in bogatejšo opremo, pa je pri Renaultu na voljo še kar sorazmerno dolg spisek varnostne in druge opreme. S ceno in v primerjavi s tekmeci Twingo še vedno ostaja v podobnem položaju kot ob prvi predstavitvi na slovenskem trgu, saj je z večino v izenačenem položaju. Tisto, s čimer hočejo pri Renaultu privabiti kupce in premagati tekmece, pa sta primerna osnovna serijska oprema in prostornost, ki je drugje ni dobiti, saj se Twingo dokaj upravičeno poteguje za naziv najmanjšega enoprostorca.

revija Avto, Oktober 1998