Avtomobilske razstave: Pariški salon v znaku stotice

Cel svet v Pariz

Tekst: Tomaž Porekar

Letošnji pariški salon bo v znaku stotice, saj mineva sto let od prve takšne prireditve v francoski prestolnici. Jesenska gala avtomobilistična prireditev bo postregla s številnimi novostmi, saj bodo praktično vsi predstavniki evropske avtomobilske industrije prav s predstavitvami na pariškem salonu pričeli svojo jesensko ofenzivo novih modelov letnika 1999. Seveda se na nastop pred domačim občinstvom Še posebej dobro pripravijo trije francoski izdelovalci. Vsi trije bodo ponudili obilo serijskih novosti, ne bo pa manjkalo tudi študij, s katerimi vsaj doma ne smejo skopariti.

Nove študije Citroena napovedujemo na naslednjih straneh revije, tako kot tudi številne druge serijske avtomobile. Predpremiera Xsare Picasso je ena od pomembnih Citroenovih novosti, druga pa je futurstični C3, nekakšen novi spaček. Citroen ima tudi to čast, da bo v skupini PSA prvi predstavil avtomobil z novim dizelskim motorjem in s tehniko skupnega voda. Xantia 2,0 HDi bo popestrila ponudbo dizelskih tehnoloških novosti. Tudi Evasion z lahno lepotno opreacijo je novost, za boj z domačini tekmecem pa pri Citroenu že komaj čakajo pričetek serijske izdelave Berlinga s stranskimi pomičnimi vrati.

Renault bo na razstavišču pri Versajskih vratih predstavil nov pomemben projekt, prototip z nazivom Vel Satis. Že pri izbiri imena so se Francozi odločili za nekaj posebnega. Pa tudi avtomobil sam je drugačen, kot smo jih vajeni doslej. Pri Renaultu poudarjajo, da gre za drugačno razmišljanje o tem, kar bi radi ponudili kupcem. Bo kar držalo, v prestižnem razredu si vsi francoski izdelovalci že dolgo razbijajo glavo, zakaj ne morejo osvojiti več kupcev. Odgovor je prestižni Štirisedenžni kupe, ki je hkrati tudi nekakšen križanec z enoprostorcem. Vel Satis je na prvi pogled videti zelo futurističen avtomobil. Pa ni. Ko bodo čez slabi dve leti v Matri pričeli izdelovati naslednika sedanjega Espaca, bo izdelek zelo podoben Vel Satisu!

Renault je po nekajletnem premoru znova odkril avtomobilski šport kot privlačnost za kupce svojih avtomobilov. Na salonu v Parizu bo tako kot dodaten magnet za množice stal tudi Clio Renault Sport V6 24V. Ta je iz precej drugačnega testa kot Vel Satis. Pri Renaultu so se spomnili na uspešnico osemdesetih let, Renault 5 Turbo. Clio Renault Sport V6 24V je cestna različica dirkalnika, s katerim bodo od prihodnjega leta dirkali v pokalu Clio Renault Sport. Je naslednik pokala Spider, ki so ga v Franciji vozili zadnji dve leti. Clio Renault Sport V6 24V je vsekakor zelo zanimiv avtomobil, ima sredinsko prečno vgrajen motor V6, pogon pa seveda na zadnji kolesi. Kot športni dvosed pa bo gotovo zanimiv tudi za uporabo na običajnih cestah, saj nudi udobje, varnost in opremljenost avtomobilov višjega razreda.

Peugeot bo med domačimi izdelovalci seveda v središče pozornosti postavil svoj 206, ki so ga sicer v Franciji pričeli prodajati že sredi septembra. Ob bok serijskim različicam s tremi bencinskimi motorji (1,1, 1,4, 1,6 litra) in dizelskemu (1,7 l) bodo postavili še kup novosti, ki jih načrtujejo za bližnjo prihodnost, dvolitrski motor HDI ter dvolitrski bencinski motor za različico S16/GTI. Kot posebna zanimivost pa bo na Peugeotovem razstavnem prostoru predstavljen še 206 Escapade. Gre za lahno predelano serijsko različico 206, ki bo primerna za ljudi, ki radi svoj prosti čas preživljajo s pomočjo avtomobila. Pri Peugeotu se še niso odločili, ali bodo Escapade tudi zares izdelovali. Čakajo predvsem na reakcijo občinstva, in če bo ta vsaj podobna kot pri roadsterju 20x s srčkom, ki je bil nekakšna predpremiera 206 v Ženevi, bo imel Peugeot vsekakor zelo privlačno izbiro različic svojega pomembnega osvajalca src številnih kupcev. Prvič pa bo na ogled tudi 206 WRC, torej specialka, s katero se bo v kratkem tudi Peugeot podal na svetovno prvenstvo v rallyju. Razen tega novega majhnega avtomobila pri Peugeotu obnavljajo tudi paleto ostalih modelov. Partner Combispace bo tako (podobno kot Citroenov Berlingo) dobil pomična stranska vrata. Zunanje in notranje prenove pa bo deležen tudi Peugeot 806. Nova maska, luči in notranjost so izhodišča za poživitev izgleda. Je to vse, kar lahko pričakujemo od Peugeota? No, morda pa ni, saj bi od te francoske znamke lahko pričakovali še kakšno presenečenje pri študijah, ki pa si jo ohranjajo za zadnji trenutek, nam pa ti podatki dobrih deset dni pred začetkom pariškega salona še niso bili dostopni.

Heuliéz, francoski karoserist z oblikovalskim študijem v Torinu, bo na pariškem salonu predstavil super športni avtomobil Pregunta na podvozju Lamborghinijevega Diabla.

Posebne pozornosti bo v Parizu gotovo deležen novi Mercedesov razred S, o katerem si tudi že lahko preberete prvo predstavitveno poročilo na naslednjih straneh naše revije. Sploh so nemški avtomobilski izdelovalci letošnje leto znova zelo delovni. Dizelske novosti pri BMW bodo še posebej zanimive za francoski trg, ki je tradicionalno močno usmerjen prav k dizelskemu pogonu pri osebnih avtomobilih.

Audi bo s svojim TT povzročil pri marsikaterem obiskovalcu pariške prireditve pravi pretres. Eleganca oblin tega športnega avtomobila prepriča takorekoč vsakogar! Razen TT pa bo Audi predstavil še A 3 Quattro, s katerim bodo pri tem nemškem izdelovalcu končno zaokrožili ponudbo štirikolesnega pogona.

Volkswagen bo edini izdelovalec, ki si lahko privošči kar dve premieri serijskih avtomobilov. Lupo v mini razredu in Bora med klasičnimi limuzinami nižjega srednjega razreda bosta vsak v svojem razredu še bolj popestrila ponudbo oziroma povečala težave kupcev pri odločanju.

Opel se bo v Parizu pohvalil s povsem obnovljenim drugim rodom Frontere. Prijeten videz in močno prenovljena tehnika pod pokrovom bodo znova tiste prednosti, ki so omogočile, da je Frontera pri evropskih kupcih najpriljubljenejši terenec.

Še pomembnejši nastop si obetajo pri Fordu. S Focusom žanjejo lovorike prvih pohval tistih, ki so že imeli možnost prvih voženj z njim. Nenavadna Focusova oblika postaja vse bolj sprejemljiva, Fordovi inženirji pa so vanj vgradili vse izkušnje iz navdušujočih avtomobilov kot so tretji rod Fieste, Puma ali Cougar.

Sosedje iz Španije so seveda v Franciji tudi dobrodošli. Tako bo Seat predstavil svoj drugi rod Toleda, ki ga bodo izdelovali pri drugih francoskih sosedih, v Belgiji. Malce samosvoja maska bo odslej osnovni razpoznavni znak španske znamke iz Volkswagnovega koncerna, Toledo pa se spreminja v štirivratno limuzino, ki bo svoje kupce iskala pri ljudeh, ki jim je Passat za spoznanje prevelik.

Pariški salon bo tudi pomembno mesto za predstavitev nove Honde Accord. Gre za evropski izdelek, drugi Accordov rod, ki bo prihajal iz Hondine tovarne v britanskem Swindonu. Navzven skoraj neopazno se je Accord temeljito spremenil. Sicer povsem novo oblikovana karoserija skriva pod pločevino nove motorje in podvozje, a pri Hondi se bolj navdušujejo za organski in skoraj neopazen napredek. Honda bo v dneh pred pariškim salonom proslavila svojo petdesetletnico. Uvod v evropsko proslavo pa bo velika zabava na njihovem novem dirkališču Twin Ring Motegi, severno od Tokia.

Britanske avtomobilske znamke so letošnjo jesen v precejšnji dilemi. Zaradi salona v Birminghamu, ki je na sporedu le tri tedne za Parizom, se morajo odločati med patriotstvom in poslom. Kako se bo odločil Rover glede obnovljenega Land Roverja Discoveryja, še ni dokončno znano. Glede na to, da bodo pri Roverju v Birminghamu predstavili svoj novi projekt R 40 (menda je že odločeno, da bo imel oznako Rover 75), je verjetno, da bo Discovery predstavljen že v Parizu. Vsekakor pa tam še ne bo Jaguarja type S, novega prestižnega lepotca, ki bo predstavljen prav na britanskem salonskem parketu. Bo pa namesto njega v Parizu že stal Lincoln LS6/8, ameriška različica, ki je nastala na isti platformi kot Jaguarjev novi bojevnik med prestižnimi limuzinami.

Za korejski Hyundai pa še ne vemo zagotovo, če bo že Pariz prizorišče (predstavitve študije njihovega novega prestižneža Alvane. Je za pol številke višje umeščena kot Sonata, poganjali pa jo bodo izključno šest-valjni motorji.

Letošnja avtomobilska pariška jesen bo vsekakor pestra in privlačna. Pariz kot da nakazuje povratek francoske avtomobilske industrije, ki je v zadnjih dveh letih že zaradi slabše prodaje doma malce zadihano držala korak s tekmeci. Napovedi letošnjega »Mondiala« govorijo drugače. Vas je zamikalo, da bi si zadevo ogledali od blizu? Se je čas. Vse poti vodijo tudi v Pariz. In tudi o njih pišemo v naši reviji!

revija Avto, Oktober 1998