Avtomobilske razstave: Mondial v Parizu

Stoletnica

Tekst in foto: Tomaž Porekar

Pariški salon 1998 je bil vsekakor avtomobilska razstava na najvišji ravni. Stoletnica prve razstave je minila manj v oziranju, pa bolj v pripravi na bližnjo prihodnost avtomobilskega sveta. Ob francoskih izdelovalcih, ki so se predstavili tradicionalno, sta bila v središču pozornosti dva nemška koncerna, Volkswagen in Daimler-Benz. VW je Pariz izkoristil za predstavitev svoje tehnološke naprednosti (serijski Lupo, ki porabi le tri litre na 100 km) in usmeritve v prestiž (prototip nove/stare znamke Bugatti EB 118 z osemnajstvaljnim motorjem. Daimler-Benz pa je na svojem zadnjem velikem salonu pod tem imenom slavil s super prestižnim razredom S.

Citroen Xsara Picasso pomeni za to francosko znamko pomemben mejnik. Tako vsi že komaj čakajo na začetek izdelave tega modela, s katerim se bodo lahko postavili po robu Renaultu, Ta na evropskih trgih s Scenicom zanje uspeh za uspehom, nekaj pa bi ga radi odščipnili tudi pri tem francoskem tekmecu. Sploh je bil Citroen v Parizu zelo opažen, saj je bila njihova študija novega »spačka« z oznako C3 zvezda Mondiala.

Volkswagen je pariški salon izrabil za prvi javni nastop po prevzemu prestižnih znamk Rolls-Royce, Bentley, Lamborghini in Bugatti. S prvimi tremi se niso kaj preveč ponašali (Rolls-Royce SO sploh skušali čim bolj ignorirati). Največjo pozornost pa je Ferdinand Piéch tokrat skušal posvetiti Bugattiju. V nekaj več kot dveh mesecih sta zvezdna oblikovalca Italdesigna, Giorgetto in Fabrizio Giugiaro, pripravila novo študijo Bugattija z oznako EB 118. Je nekakšno nadaljevanje pred tremi leti predstavljene študije EB 112. Zadnji del številke pomeni število valjev. V novem Bugattiju je namreč zelo eksotičen motor, ki pa celo deluje. Volkswagnovi inženirji so pripravili motor iz treh šestvaljnih motorjev in naj bi imel 555 konjskih moči. Oživljena znamka Bugatti naj bi imela svojo tovarno znova v Molsheimu pri Strasbourgu v francoski Alzaciji, kjer je imel svoj sedež že Ettore Bugatti.

Mercedes-Benz je z obliko novega razreda S takoj požel val navdušujočega odobravanja med obiskovalci, čeprav se Francozi za tako velike avtomobile pravzaprav zanimajo precej manj kot drugi. Super avtomobil najstarejše svetovne znamke navdušuje predvsem s Številnimi prestižnimi dodatki, za katere lahko že čez nekaj let pričakujemo, da bodo dosegli veliko množičnejšo razprostranjenost tudi v manjših in cenejših avtomobilih.

Nissanov evropski oblikovalski studio iz Munchna je za Pariz pripravil študijo KYXX. Gre za razmišljanje mladih oblikovalcev, kako bi lahko pripravili naslednika Micre. Kyxx pa je mišljen kot avtomobil, ki bi imel daljši življenjski ciklus kot ostali Nissanovi velikoserijski avtomobili. Poganja ga štirivaljni turbodizelski motor z direktnim vbrizgavanjem, 80 KM in porabo, ki bi znašala okoli 3 litre goriva na 100 km.

Jaguar je predstavil prve sadove novega oddelka za izdelavo posebnih avtomobilov. XK 180 je študija. Izdelana je na osnovi XKR, gre pa za razmislek o roadsterju brez kakršne koli strehe, ki doseže največjo hitrost 180 milj na uro.

Da pri Ladi ni vse zaspano, so poskrbeli mladi oblikovalci, ki so za pariški salon pripravili enega najbolj »odštekanih« oblikovalski h predlogov. Majhna Lada na električni pogon pa je imela za zgled Smart.

Italijanska študija Isotta Fraschini je le poskus, da bi vzbudili pozornost T 8 je izdelan na podvozju Audija A 8. Vendar pa Audijevi vodilni zanikajo, da bi bili pripravljeni dobavljati sestavne dele, kljub temu, da lastnik Giuliano Malvino najavlja samo za prihodnje leto 1.700 izdelanih avtomobilov.

Renaultova študija Vel Satis morda ni ravno avtomobil, ki bi se vam takoj zapisal v spomin ali navdušil z obliko. Je pa dokaz, da Renaultovi oblikovalci na čelu s Patrickom Le Quementom, mislijo veliko manj konvencionalno kot drugi. Čeprav Vel Satis takšen, kot je bil v Parizu, nikoli ne bo postal serijski avtomobil, bo veliko rešitev že kmalu našlo pot v Renaultove običajne avtomobile. Tudi zamisel prestižnega štirisedežnega enoprostorskega kupeja bo že v nekaj letih postala realnost kot novost ki jo bodo izdelovali pri Matri namesto sedanjega Espaca.

Logo je Hondin odgovor na Toyotine načrte, da bo evropskim kupcem že od marca 1999 ponujala model Yaris. Hondin Logo je evropska različica že znanega modela, ki ga na Japonskem prodajajo že nekaj let Tudi Logo bo v Evropi na voljo od pomladi 1999, po letu 2002 pa ga bodo izdelovali v povečani tovarni v Swindonu v Veliki Britaniji. Logo poganja 1,3-litrski motor s 65 KM.

Hyundai XG je novost ki bo ponudbo te največje južnokorejske znamke zaokrožila navzgor. Gre za nekoliko večji avtomobil kot je Sonata, poganjala pa ga bosta dva motorja V6 z 2,5 in 3 litri delovne prostornine. XG bo za evropske trge na voljo prihodnjo pomlad, Korejski kupci pa ga bodo z imenom Alvana lahko kupovali že prav kmalu.

Saab zlagoma dopolnjuje svojo ponudbo. Potem ko so lani predstavili povsem novo limuzino 9-5, je bil Pariz priložnost za predstavitev kombijevske različice istega modela. Pri Saabu ga bodo pričeli prodajati v začetku leta 1999.

revija Avto, November 1998