Vozili smo: Novi Fiat Punto

Dragi kamen

Tekst: Velko Glaner

Obdelava dragih kamnov je izredno natančno in odgovorno delo, saj zahteva od brusilca ogromno znanja in potrpljenja. Že malenkostna napaka lahko izniči dolgotrajen trud in ure dela pri brusilnem stroju. S čim popolnejšimi oblikami dragega kamna raste njegova vrednost, s tem pa tudi povpraševanje po njem. In kakšno zvezo ima to z avtomobili? Industrijski oblikovalci pri vsakem modelu presedijo tisoče ur in "brusijo" zunanjo podobo, detajle, uporabnost in udobje, saj je v največji meri od njihovega dela odvisen uspeh novega avtomobila. Italijani, ki so znani kot vrhunski oblikovalci, se dobro zavedajo, da kupci kupujemo z očmi. Svojo oblikovalsko spretnost so še enkrat dokazali pri novem puntu.

Tako rekoč na prelomnici tega stoletja so ob 100. obletnici Fiata v Torinu predstavili novega punta. Avto, ki je od leta 1993, ko je bil prvič predstavljen, pustil neizbrisen pečat v Fiatovi zgodovini. Prinesel jim je naslov Evropskega avta leta, svojo priljubljenost pa je potrdil s prodajnimi številkami. S temi avtomobili se po svetu vozi prek tri milijone voznikov. Označili so ga za avto, ki nudi zadovoljstvo ljudem z najrazličnejšimi modnimi željami, vseh starosti in poklicev. In zakaj potem spreminjanje podobe tako uspešnega avtomobila? Predvsem zaradi še odločnejšega boja s konkurenti drugih avtomobilskih znamk in zato, da še enkrat pri Fiatu dokažejo, da so mojstri majhnih avtomobilov. Poleg tega želijo tudi v novem tisočletju ostati na vrhu prodajne piramide v svojem avtomobilskem razredu. Novega punta krasi na motornem pokrovu tudi novi (stari) Fiatov znak iz dvajsetih let tega stoletja, le da so ga v Fiat Style Centru malenkost posodobili. S tem dokazujejo, da so ponosni na svojo tradicijo, in poudarjajo identiteto, s katero vstopajo v novo tisočletje.

Karoserijski različici sta dve. Trivratna bo bolj pritegnila mlajše in dinamične voznike, saj deluje športneje, kar so dosegli z nekoliko dvigajočo bočno linijo in naprej potisnjenim zadkom. Petvratna različica z bolj umirjeno linijo pa je namenjena ljubiteljem prostornejše notranjosti z lažjim dostopom do zadnjih sedežev. Večji je tudi prtljažni prostor, ki je z 297 litri prostornine največji v tem razredu. Kljub popolnoma novi obliki pri obeh karoserijskih različicah izstopajo prednje luči ter celoten zadek, ki se malenkost spogleduje z lancio Y, predvsem zaradi spretne kombinacije oblosti s poudarjenimi robovi. Tako kot pri predhodniku so tudi pri novem puntu zadnja kolesa zaradi čim daljše medosne razdalje na skrajnem koncu avtomobila, s čimer so poskrbeli za čim boljše vozno udobje.

Osnovne značilnosti potniške kabine so v primerjavi s predhodnikom ostale enake. To je predvsem občutek prostornosti, celo na zadnjih sedežih. Armaturna plošča s sredinsko konzolo je iz dvobarvne sive plastike, ki je dovolj lično obdelana. Značilnost so še številni odlagalni prostorčki celo na vrhu armaturne plošče, pohvalna pa je tudi dobra zvočna izolacija notranjosti, ki med vožnjo veliko prispeva k boljšemu počutju potnikov. Poleg, za ta razred zelo prostorne notranjosti, je za udobje poskrbljeno še z udobnim vzmetenjem in novo, poltogo, elastično vpeto, torzijsko zadnjo premo, ki pripomore k nevtralni legi na cesti.

Pri motorni ponudbi so poskrbeli za dovolj pestro izbiro, saj bodo na voljo trije bencinski in dva dizelska motorja, vsi seveda štirivaljni. Osnovni 1,2-litrski bencinski motor z oznako FIRE ima po dva ventila na valj in 60 KM, s po štirimi ventili na valj pa 80 KM. Najmočnejši bencinski motor je 1,8-litrski s šestnajstventilsko tehniko in 130 KM. Šibkejši 1,9-litrski dizelski motor ima 60 KM, močnejši z enako prostornino pa je prvi turbodizel v tem segmentu avtomobilov z neposrednim vbrizgom (common rail) in 80 KM. Vsem motorjem je skupna dobra odzivnost, nižja poraba goriva, mirnejši tek in manjši hrup.

Poleg ročnega menjalnika s petimi ali šestimi prestavami je popolna novost pri novem puntu samodejni menjalnik v kombinaciji s sekvenčnim (speedgear) in celo s sedmimi prestavami.

Vsekakor pa ob vsem tem niso pozabili na varnost potnikov, saj je vgrajena zadnja Fiatova tehnologija, kamor sodi tudi varnostna kletka z vsemi ojačitvami in skrbno načrtovano deformacijo karoserije ob trkih. Punto je lahko opremljen s prednjima in stranskima varnostnima mehoma, tritočkovnimi varnostnimi pasovi na vseh sedežih, zavornim ABS z EBD (Electronic Bralce Distribution), ki natančno porazdeli zavorno moč, da ni ogrožena stabilnost avtomobila, ter pri modelu HGT tudi TCS (Traction Control System) sistem proti zdrsavanju pogonskih koles, š.

Odločitev za nakup, ki pri slovenskem zastopniku za Fiat skoraj gotovo ne bo možen pred koncem leta, ne bo lahka, seveda pa bo odvisna tudi od debeline vaše denarnice. Izbirali boste lahko kar med 23 različicami: dvema karoserijskima, tri- ali petvratno, med tremi bencinskimi in dvema dizelskima motorjema, dvema ročnima menjalnikoma (5 ali 6 stopenjski), kombinacijo samodejnega in sekvenčnega menjalnika (6 ali 7 stopenjski), šestimi paketi opreme (punto, SX, ELX, HLX, sporting, HGT) in med petnajstimi barvami karoserije. Pri Fiatu s tem želijo res zadovoljiti vse okuse in potrebe voznikov, tako glede udobja, voznih lastnosti in varnosti.

Fiat je poskrbel za dobro "brušenje" svojega dragega kamna, če pa je res oblikovalcem in konstruktorjem v popolnosti uspelo opraviti to zahtevno delo, bo pokazal neusmiljen in vse bolj zahteven trg.

revija Avto, Avgust 1999