Reportaža: Bralci preskušajo

Hondin ples na vodi

Tekst: Velko Glaner, Foto:Tomaž Košir

AC-Mobil, ki zastopa in prodaja Hondine avtomobile v Sloveniji, že nekaj let, skupaj z MNZ in Svetom za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, sodeluje v akcijah za večjo varnost na slovenskih cestah. Tudi na našo pobudo, da bi bralci revije Avto in poslušalci Radia Dur imeli možnost preskusiti njihove avtomobile in se tudi česa naučiti o varni vožnji, so se takoj odzvali.

V zaspanem, rahlo meglenem jutru smo se zbrali pred prodajnim salonom Honde v Ljubljani. David Rudolf, ki je sicer odgovoren za marketing podjetja AC-Mobil, je tokrat kot spreten gostinski delavec pripravil odlično kavo, da bi čim prej "spregledali". Po krajšem dogovoru o poteku poti so naši izžrebanci nestrpno pričakovali "akcijo". Protokol pa je narekoval še pozdrav direktorice AC-Mobil, Ajde Kotnik in našega glavnega urednika, Tomaža Porekarja, ki sta vsem zaželela veliko prijetnih trenutkov. Pred odhodom je Edo Zabukovnik iz Hondine tehnične službe, vsem, ki so prvič sedeli v Hondah, pojasnil nekaj malenkosti glede stikal in nastavitev v avtomobilih, potem pa pot pod gume proti Murski Soboti, točneje proti Prometno varnostnemu centru Gaber. S fotografom Tomažem sva se ves čas vozila na čelu kolone, da ne bi koga premamili Hondini konjički in bi po svoje oddirjal naprej. Med potjo so vsi lahko dobili prve vtise o avtomobilih, saj so se vozniki menjavali med seboj. Kot zadnji v koloni pa je naš tehnični urednik Andrej Gomboc bdel nad njimi mi kot nad svojimi ovčicami. Brez zapletov je naše potovanje trajalo tri ure, ker smo vozili po predpisih, saj je šlo za spoznavanje Civica, Accorda in HR-V in ne za dirko po Sloveniji. Ob deseti uri nas je na poligonu v Murski Soboti pričakal inštruktor Boštjan, ki je nasmejan kot vedno, privoščil voznikom kratek premor za težko pričakovano kavo. Karel Gaber, ki je lastnik poligona, je z obloženimi kruhki poskrbel za kalorije pred napori, ki so sledili. Po kratkem počitku je Boštjan v učilnici razložil smisel varne vožnje ter možne napačne reakcije v trenutkih panike za volanom. Ob video posnetkih so se vsi hudomušno nasmihali ob sukanju avtomobilov po preskusni stezi. Teoriji je sledila praksa. Sedaj je bilo treba pokazati spretnost in hitro reagiranje. Preden so se udeleženci spoprijeli s pastmi, jim je Boštjan razložil, kako pomembna je nastavitev voznikovega sedeža za čim boljše obvladovanje avtomobila. Že pri zaviranju na spolzki podlagi so "testniki" začudeno obnemeli, ko je avto drsel mimo njihovih stožcev, kjer so napovedovali konec zaviranja. Medtem, ko so v praksi spoznavali svoje napačne reakcije pri vožnji, je Ajda Komik, tiho kot miška, prevzela nadzor nad poligonom. V hišici s kontrolno ploščo za nastavitve vodnih ovir in stopnje zdrsov na vodeni plošči, je "naštudirala" zapletene kombinacije. Že pri prvem poskusu izogiba oviri so naši varovanci spoznali, da ni več šale. Ajda je s prsti tako spretno drsela preko gumbov nadzorne plošče, da bi ji zavidali celo svetovno znani pianisti. V krču sta se na preskus odpravila tudi njena podrejena sodelavca, David in Edo in se borila z ovirami, kot bi šlo za biti ali ne biti v podjetju. (Naj vam prišepnem, da jima je uspelo obdržati službo). Po vsaki vaji smo poklepetali o napakah, ki so jih udeleženci akcije naredili na poligonu. Počasi so postajali vse zanesljivejši in spretnejši. Med tem se je naš fotograf Tomaž "metal" po poligonu s svojim fotoaparatom in beležil najrazličnejše situacije. Po končanem plesu na vodi smo odvečni adrenalin "pokurili" na karting stezi, kjer je Tomaž Porekar, kot bi šlo za naslov svetovnega prvaka, izpulil dušo svojemu gokartu. Neverjetno, kako v prijetni družbi čas hitro mine. Pozno popoldne smo v dobri prekmurski čardi potolažili naše želodčke z domačimi dobrotami. Ob tem nam je Ajda Kotnik predstavila podjetje AC-Mobil ter z veseljem odgovarjala na vsa vprašanja glede Hond. Tomaž Porekar pa je nekaj več povedal o reviji, o preskusih, meritvah in raznih potovanjih na svetovne in evropske predstavitve vseh avtomobilskih novosti.

Sonce je počasi zahajalo, ko smo se odpravili nazaj proti Ljubljani. Zvečer ob deseti uri smo se srečno in brez najmanjše praske pripeljali nazaj pred AC-Mobil. Odvalil se mi je kamen od srca. Sledila je še zahvala organizatorjema za prijeten in poučen dan in naše poti so se spet ločile. Upamo, da sta AC-Mobil in revija Avto dosegla svoj cilj. Izžrebanci so bolje spoznali del prodajne palete Hondinih avtomobilov in se česa naučili za varnejši jutri v prometu.

revija Avto, November 1999