Dogodki iz avtomobilskega sveta pred desetletjem
Julij-avgust 1998
Novi Mercedes razreda S
Na pariškem salonu oktobra 1998 je Mercedes predstavil novo generacijo razreda S, ki je bil sicer nekoliko manjši in krajši od predhodnika, zato pa je imel številne nove pripomočke, o katerih so pri tej tovarni tedaj menili, da bodo mejniki v razvoju prestižnih avtomobilov, danes pa so že precej običajni. Šlo je za samodejni nadzor nad varnostno razdaljo do spredaj vozečega avtomobila »distronic«, združeno upravljanje avtoradia, telefona, navigacijske naprave in TC-sprejemnika »comand«, zaklepanje in zagon avtomobila brez ključa, zračenje v sedežih in bočne zračne zavese.
Pet najbolj opaženih
V julijsko-avgustovski številki revije Avto je bilo navedenih tudi pet avtomobilov, ki so se izkazali za najbolj opažene glede na povpraševanje in govorice med avtomobilskimi ljubitelji ter vsemi, ki so iskali avtomobile, s katerimi bi se lahko postavljali pred prijatelji, znanci in tekmeci. To so bili Mercedes-Benz CLK Cabrio, BMW Z3 Coupé, Volkswagen Beetle, Mercedes-Benz ML 320 in Audi TT.
Alfa 166
Alfa Romeo je oktobra 1998 začel prodajati novi model z oznako 166, s katerim je nadomestil Alfo 164, ki se je na trgu obdržala enajst let. Avtomobil so oblikovali v Alfinem Studiu Stile, ki ga je tedaj vodil Walter da Silva, zato je bil oblikovno podoben že uveljavljenim Alfam 156, Spyder in GTV.
Črpalka-šoba
Sedaj jo počasi opuščajo, poleti 1998 pa so Volkswagnovi inženirji predstavili tehnologijo vbrizgavanja dizelskega goriva v motorje po načelu črpalka-šoba. Tehnologijo so prvič vgradili na že uveljavljeni motor 1,9 TDI, ki je z njo ustregel evropskim predpisom o izpušnih plinih Euro 3.
September 1998
Twingo 2
Sredi septembra 1998 je bil tudi pri nas na voljo oblikovno osveženi Renault Twingo z novo opremo, novimi barvami in bolj uporabno notranjostjo. Navzven se je od predhodnika razlikoval le po lepotnih popravkih, kot so bili drugačni in bolj zaobljeni odbijači, v žaromete integrirani smerniki in nove barve Pod površjem karoserije so se skrivale precejšnje strukturne spremembe, ki so potnikom zagotavljale več varnosti med trki. Twingo se je tedaj že precej uspešno uveljavil v svojem avtomobilskem segmentu, saj se je v prodajnih statistikah zahodne Evrope uvrstil na drugo mesto takoj za Fordom Ka.
Širitev proizvodnje v Gradcu
Daimler-Benz in Chrysler sta ob svoji združitvi v DaimlerChrysler objavila, da bosta sredi leta 1999 v graški tovarni Puch, kjer so tedaj že izdelovali Mercedes-Benz oziroma Puch G, Mercedes-Benz E 4-Matic, Chrysler Voyager in Jeep Grand Cherokee, začeli izdelovati še Mercedes-Benz M. Ta model je bil namreč tako uspešen, da s proizvodnjo v ameriške tovarne v Tuscaloosi niso zadostili niti povpraševanju v ZDA, še manj pa izvozu v Evropo.
Kazen v dobrodelne namene
Ford je moral za pridobitev pravice do uporabe imena Focus na nemškem trgu v dobrodelne namene nakazati milijon tedanjih nemških mark. Fordu je pri uporabi imena Focus za novi avtomobil nižjega srednjega razreda, ki je nadomestil ostareli Escort, nasprotoval nemški ilustrirani tednik Focus.
Oktober 1998
Sto let prvega avtomobila v Sloveniji
Oktobra 1998 smo praznovali 100. obletnico dne, ko je baron Anton Codelli na slovenska tla oziroma v Ljubljano pripeljal prvi avtomobil. To je bil tovarniško izdelani Benz Velo Comfortable z 2,75-konjskim motorjem, ki ga je kupil na Dunaju. Časopis Slovenski narod je ob Codellijevem prihodu v Ljubljano zapisal, da so se paglavci trumoma podili za njegovim avtomobilom.
November 1998
Saab 95 najbolj varen
Novembra 1998 je agencija EuroNCAP objavila izide testnih trčenj nekaterih vozil višjega srednjega razreda. Na testu so se znašli Saab 95, Toyota Camry, BMW serije 5, Mercedes-benz E, Volvo S70, Audi A6 in Opel Omega. Prvi trije avtomobili na seznamu so prejeli štiri zvezdice, le za las pa so ušle Mercedesu-Benzu E.
Spremembe pri Hyundaiju
Hyundai je novembra 1998 predstavil prenovljeni model Lantra, ki je postal še oblejši, kot prej. Pomladili so tudi Sonato, ki je imela popolnoma novo obliko in tehnologijo ter precej pripomočkov za aktivno in pasivno varnost.
Skupni razvoj dizelskih motorjev
Ford in koncern PSA Peugeot-Citroën sta se novembra 1998 dogovorila za sodelovanje pri razvoju dizelskih motorjev, pri katerih so uporabili tehniko skupnih gorivnih vodov. Skupen razvoj je potekal v raziskovalnem centru skupine PSA v La Garenne-Colombesu v Franciji.
December 1998
Novi BMW-jev terenec
Na avtomobilskem salonu v Detroitu 1998 je BMW predstavil novi terenski avtomobil BMW X5, s katerim so odgovorili na zelo uspešni Mercedes-Benz razreda M. Avtomobil so sprva izdelovali v svoji ameriški tovarni.
Ford Focus avto leta
Evropski avto leta 1999 je postal Ford Focus. Žirija 55 novinarjev iz 21 evropskih držav ga je na prvo mesto postavila s 444 od 550 možnih točk, sledili pa so mu Opel Astra, Peugeot 206, Audi TT in Volvo S80.
Hyundai prevzel Kio
Konec leta 1998 je v ponovljenem natečaju korejske vlade in drugih upnikov najbolj sprejemljivo ponudbo za tretjo največjo korejsko tovarno avtomobilov Kio oddala največja korejska avtomobilska tovarna Hyundai, ki je ponudila najboljše pogoje prevzema. Na natečaju so sicer sodelovali še Ford, Daewoo Motor in Samsung motors. Hyundai se je s tem začel vzpenjati med največje avtomobilske proizvajalce na svetu.
Honda S 2000
Honda je ob svoji petdesetletnici predstavila novi serijski roadster S 2000, ki je v treh letih nastal na osnovi prototipa »Sports Study Model«. Njegovo ime je bilo kombinacija imena prvega Hondinega avtomobila S 800 in letnice 2000, saj naj bi bil nekakšna predhodnica novega tisočletja. Na Japonskem so ga sicer začeli prodajati spomladi, v Evropi pa poleti 1999.
Januar 1999
Potrditev Audija Allroad Quattro
V začetku leta 1999 so se Audijevi šefi odločili, da bodo od februarja 2000 na trgu ponujali tudi Audi Allroad Quattro, ki so ga sicer prvič predstavili na avtomobilskem salonu v Detroitu januarja 1998. S širitvijo programa, ki je obsegla tudi A2, so zagotovili nezmanjšano število delovnih mest v eni od dveh matičnih Audijevih tovarn v nemškem Neckarsulmu.
Februar 1999
Alfina avtomatika
Alfa Romeo je začel v začetku leta 1999 v Alfo 156 vgrajevati dva samodejna menjalnika z možnostjo ročnega oziroma polavtomatskega prestavljanja. Šlo je za Selespeed in Q-System, ki sta bila na voljo z dvolitrskim štirivaljnim oziroma 2,5-litrskim motorjem V6.
Porsche 911 GT3
Porsche je za marčevski avtomobilski salon v Ženevi 1999 napovedal zelo športno nastrojeno različico svojega modela 911, ki jo je poimenoval 911 GT3. Njen motor je razvil 360 konjskih moči in avtomobil do hitrosti 100 km/h pospešil v vsega 4,8 sekunde. Seveda je imel prirejene tudi podvozje in zavore, od »navadnega« 911 pa se je razlikoval tudi po prednjem delu, žarometih, krilcu na zadku in 18-palčnih platiščih.
Toyota prehitela Nissan
Toyota je na evropskem trgu leta 1998 po 23 letih v Evropi prvič prodala več avtomobilov kot Nissan. Nissan je namreč žezlo prvega nosil vse od leta 1975, klonil pa je predvsem zaradi Toyotini novih in na evropskem trgu dobro sprejetih modelov, kot sta bila Corolla in Avensis.
April 1999
Lancia Libra
Pri Lancii so aprila napovedali naslednico Dedre z grško zvenečim imenom Libra, ki je z nekaj biodinamike in elitnosti nakazala nove smernice Lanciinega srednjega razreda. Na voljo je bila kot limuzina in kombi, tovarna pa je upala, da bo z njo obudila nekdanjo imenitnost te italijanske avtomobilske znamke.
Novosti iz Citroëna
Citroën, ki je leta 1998 prodal rekordnih 967.000 avtomobilov, je v začetku marca 1999 začel v Sloveniji prodajati prve primerke največjih novosti iz preteklega leta. To sta bila Xantia HDi in Berlingo Multispace. Kratica HDi na Xnatii je predstavljala dvolitrski turbodizelski motor z danes že močno uveljavljenim neposrednim vbrizgavanjem goriva s skupnim gorivnim vodom, Berlingo Multispace pa je na ta model uvedel drsna vrata.
Maj 1999
Blisk in grom
Saab je ime Vigen, ki pomeni »blisk in grom« in ga je do tedaj uporabljal za poimenovanje znamenitih vojaških letal, v začetku leta 1999 uporabil tudi za poimenovanje najbolj športne različice svojega avtomobila Saab 9-3. Avtomobilu so v nos namestili 2,3-litrski bencinski štirivaljnik s turbinskim polnilnikom, močjo 165 kW (225 KM) in navorom342 Nm, na karoserijo pa krilca, ki so mu izboljšala aerodinamiko in pri velikih hitrostih prepolovila dvižne sile. Saab 9-3 Viggen je bil sicer namenjen predvsem ameriškemu in bolj razvajenim evropskim trgom.
Več luči!
Pri Audiju so napovedali, da si bodo od julija 1999 kupci njihovih modelov A8 in S8 lahko ob doplačilu omislili ksenonske žaromete. Ti so prinesli močnejšo in enakomernejšo osvetlitev, daljše in širše svetlobne snope in manjšo utrujenost voznikovih oči.
Junij 1999
Dizelski V8
BMW je spomladi 1999 predstavil novo različico serije 7 z nazivom 740d, prvo dizelsko limuzino visokega razreda, ki je imela v nosu orjaški 3,9-litrski dizelski motor V8 z razporeditvijo valjev pod 90-stopinjskim kotom, neposrednim vbrizgavanjem goriva s skupnimi vodi, dvema turbinskima polnilnikoma in dvema hladilnikoma polnilnega zraka, dvojnimi izpušnimi komorami ter skrbno nadzorovanim in hlajenim izpuhom. Motor je bil močan 180 kW, razpolagal je z 560 Nm navora, avtomobil pa je do 100 km/h pospešil v 8,4 sekunde. Ob tem je porabil 9,8 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov.
Julij 1999
Opel Astra Coupé
Opel je julija 1999 objavil prve uradne fotografije Astre Coupé, četrte karoserijske različice tega modela, ki je uradno predstavitev sicer doživela na septembrskem avtomobilskem salonu v Frankfurtu, prodajati pa so jo začeli šele v prvih mesecih leta 2000. Astro Coupé so sicer izdelovali pri Bertoneju v Torinu.
Avgust 1999
Novi Oplov malček
Opel je poeti 1999 izbral ime za svoj novi majhen avtomobil, ki ga je v začetku leta 2000 začel izdelovati v svoji novi tovarni v Gliwicah na Poljskem. Na ženevskem salonu 1999 je bil avtomobilček še študija z imenom Concept A, poleti pa je bilo že znano, da se bo imenoval Agila.
BMW Z8
BMW je kot zvezdo frankfurtskega avtomobilskega salona 1999 napovedal roadster Z8, pri katerem so uporabili kopico tehnoloških novosti, ki so prispevale predvsem k zmanjšanju teže avtomobila.
September 1999
Množični ESP
Mercedes-Benz je začel avgusta 1999 v vse različice razredov C, CLK in SL vgrajevati elektronski stabilizacijski sistem ESP. ESP je bil sicer že pred tem vgrajen v vse različice razredov A, E, SLK in M (razen ML 230), zato se je lahko Mercedes-Benz pohvalil z največjo izbiro modelov s tem pripomočkom za aktivno varnost med svetovnimi avtomobilskimi tovarnami. Vsi avtomobili so bili sicer opremljeni tudi z ABS in BA.
OPC
Opel je septembra 1999 že začel ponujati avtomobile modelnega leta 2000, med katere je spadala tudi najmočnejša različica Astre, ki so jo imenovali Astra OPC, oznako pa je dobil po oddelku, ki jo je razvil. Novi oddelek Opel Performance Center (OPC) je tedaj sicer deloval že dve leti, vendar je le pripravljal Oplove dirkalnike. Z Astro OPC se je prvič lotil tudi serijskih avtomobilov, kar mu je precej dobro uspelo.
November 1999
Clio s prtljažnikom
Renault je konec leta 1999 za turški trg predstavil novi model Symbol, ki je bil nič drugega, kot limuzinska različica Clia. Z novim avtomobilom, ki so ga izdelovali v turški tovarni v Bursi, so nadomestili Renault 9, ki so ga v Turčiji izdelovali od leta 1985. Pri nas se je Renault Symbol sicer pojavil nekoliko pozneje, imenoval pa se je Thalia.
December 1999
Avto leta je bila Toyota Yaris
Žirija 56 evropskih avtomobilskih novinarjev je za evropski avto leta 2000 izbrala Toyoto Yaris. Novinarji so ji prisodili 344 točk od 560 možnih, sledili pa so ji Fiat Multipla, Opel Zafira, Škoda Fabia in Rover 75.