Jubilej: 10 let revije Avto

Poglej vsebino
Oktober 1998

Vest tedna

17. september 2008

37 modelov: kandidati za evropski avto leta 2009

Vodstvo žirije za evropski avto leta 2009 je določilo 37 avtomobilov, ki bodo kandidirali za naslov.

Več...


Leto in pol samostojnosti

Pred desetimi leti, natanko zadnjo sredo v juniju 1998, ki je tedaj nastopila 24. junija, je izšla prva številka revije Avto. Na njej je pisalo julij-avgust 1998, saj smo se v redakciji odločili, da jo bomo za prihodnji mesec izdajali zadnjo sredo v iztekajočem se mesecu, poletna meseca pa bo pokrila dvojna številka.

Revijo Avto je ustanovilo ustvarjalno jedro uredništva tedanje revije Avto+Šport, ki se je razšlo z njenim lastnikom, pridružil pa se nam je tudi odgovorni urednik Martin Česenj, ki je k nam tedaj prišel z revije Avtomagazin in s prihodom tudi omogočil uporabo imena Avto.

Izbrani članki Avtomobilizem je tedaj pri nas še vedno doživljal hitro rast, zato smo lahko pisali o marsičem. Med drugim je ravno tedaj tudi v novomeški tovarni Revoz na svet prišel novi Renault Clio, s katerim smo opravili prvi supertest, kmalu pa sta se mu v supertestni floti pridružila še Citroën Berlingo in Hyundai Atos, predstavnika avtomobilskih novincev, ki so s svojo podobo spreminjale pogled na avtomobilske razrede. Prvi je to počel z aktivnemu preživljanju prostega časa namenjeno obliko, drugi pa je z višinsko pridobljeno prostornostjo spreminjal pogled na udobje najmanjših avtomobilov. Tedaj smo precej pisali tudi o napredujoči avtomobilski tehniki in pokrili precej športnih dogodkov. Med drugim tudi prvo in žal edino dirko za veliko nagrado Ljubljane, na kateri se je zbralo vse, kar je v Sloveniji tedaj dirkalo. Veljala je tudi za neuradno otvoritev zadnjega odseka ljubljanske obvoznice. Kot ob številnih drugih priložnostih smo tudi tedaj ugotavljali, da bomo avtocestni križ verjetno dokončali že leta 2004 in se hudovali nad počasnostjo njegove gradnje.

Časi so bili tudi nasploh v marsičem drugačni. Čeprav so jo že napovedovali z občasnimi »kirurškimi napadi«, se v ameriški politiki še niso povsem zavedali nevarnosti svetovnega terorizma, zato so se raje silovito posvečali odnosu ameriškega predsednika s praktikantkami v Beli hiši. Evropska unija je še vedno bila omejena na zahodno Evropo, vzhodno od nje pa smo sanjali o vstopu vanjo in evro-atlantske integracije. Čehom, Poljakom in Madžarom smo zavidali, ker so že bili v Natu, seveda pa si nismo predstavljali, da bodo desetletje pozneje oni nam zavidali, da doma že plačujemo v skupni evropski valuti evru.

Revija Avto je bila samostojna dobro leto in pol, potem pa se je v želji po razdelitvi finančnih bremen skupaj z revijo Avtofotomarket združila v skupno revijo Avto & Avtofotomarket.