Vest tedna

17. september 2008

Kandidati za evropski avto leta 2009
Kandidati za evropski avto leta 2009
Kandidati za evropski avto leta 2009
Kandidati za evropski avto leta 2009
Kandidati za evropski avto leta 2009
Kandidati za evropski avto leta 2009

37 modelov: kandidati za evropski avto leta 2009

Vodstvo žirije za evropski avto leta 2009 je določilo 37 avtomobilov, ki bodo kandidirali za naslov. Tako kot je že običaj, vodilni avtomobilistični novinarji iz Evrope, člani žirije, nato glasujejo za sedmerico kandidatov, ki se uvrsti v finale. Letošnja bera novosti je izredno zanimiva, boj za najboljših sedem pa bo zelo izenačen, tako da se lahko zgodi tudi to, da bo kandidatov za finale več, saj pravila določajo, da v primeru enakega števila glasov za avtomobil na sedmem mestu, v finale lahko pride še več avtomobilov.

Številni člani žirije so se v teh dneh zbrali na Danskem, v majhnem kraju Tannis na severu države, kjer je za preskušanje na voljo večina letošnjih kandidatov.

Več o tem lahko najdete na naslovu tannistest.wordpress.com.

Kandidati za avto leta 2009 pa so:

Alfa Romeo MiTo
Audi A4
Audi Q5
BMW X6
BMW 7-series   
Chevrolet HHR
Chrysler Grand Voyager
Citroën Berlingo/Peugeot Partner
Citroën C5
Citröen Nemo/Fiat Fiorino/Peugeot Bipper
Dacia Sandero
Dodge Journey
Ford Fiesta
Ford Kuga
Honda Accord
Honda Jazz
Hyundai H1/i800
Hyundai i10
Jaguar XF
Jeep Cherokee
Lancia Delta
Mazda6
Mercedes-Benz GLK
Mitsubishi Lancer
Nissan Murano
Opel/Vauxhall Agila/Suzuki Splash
Opel/Vauxhall Insignia 
Renault Kangoo
Renault Koleos
Renault Mégane
Seat Ibiza
Skoda Superb
Subaru Forester
Toyota Land Cruiser 200
Volkswagen Golf
Volkswagen Scirocco
Volvo XC60

10. september 2008

Get the Flash Player to see this player.
Renault Megane Renault Megane Renault Megane
Renault Megane Renault Megane Renault Megane
Renault Megane Renault Megane Renault Megane
Renault Megane Renault Megane Renault Megane
Renault Megane Renault Megane Renault Megane
Renault Megane Renault Megane

Renault Mégane v tretji izdaji

S predstavitvijo na pariškem salonu prve dni oktobra se bo za Renault začelo pomembno novo obdobje, ki naj bi pomenilo predvsem povratek te znamke na lestvico tistih avtomobilskih hiš, katerih prodajne številke se znova dvigajo.

Mégane III oblikovno pomeni povratek k konvencionalnemu, ali, kot pravi Patrick Le Quement, ugledni šef oblikovanja znamke: »Novi Mégane ne bo razdvajal mnenj, narejen je za vse okuse!« Po njegovem gre za avtomobil, ki je oblikovan skladno, poteze so tekoče, s čimer so mu zagotovili dovolj elegance. Prednja blatnika sta poudarjena, odprtina za zrak je postavljena nizko v maski. S strani so uporabili valovito linijo, tudi zaradi poudarka elegance, pomemben element oblikovanja zadka pa so bile velike luči. Pozorno so se lotili tudi notranjosti, posebej sestave elementov na armaturni plošči. Tam tudi presenetijo popolnoma digitalizirani merilniki, pri katerih so želeli spomniti na Renaultovo udejstvovanje v formuli 1.

Vsebino, ki so jo konstruktorji Renaulta namenili novemu Méganu, je prevevala želja po ustvarjanju vtisa, da ima Mégane vse, kar imajo avtomobili višjih razredov. Oprema je bogata, pa naj gre za serijsko ali pa za najrazličnejše dodatke, ki jih je mogoče dokupiti. Kakovosten avdio sistem je prav tako razumljiv kot je možnost povezave s telefonom, tudi navigacijski sistem je na razpolago.

Tretji Mégane je dolg 4,3 m in ima medosno razdaljo 2,64 m. Prostora za pet potnikov je več kot v njegovem predhodniku, posebej pa zadovolji prtljažnik s svojimi 405 litri prostornine.

Za Mégane zagotavljajo, da bo nudil najboljšo možno stopnjo udobja in tudi zanesljivo lego na cesti. Precej vzvojno trdnejša karoserija temelji na dosedanjem modelu, podobno kot obe premi.

Motorna ponudba bo pestra, še posebej pri dizlih. Kar štirje motorji, dCi 85, dCi 90, dCi 105 in dCi 110 v ozračje spuščajo manj kot 120 g CO2 na kilometer (dCi 110 je opremljen s filtrom za saje). Najmočnejši bo na začetku dCi 130, s povprečnim izpustom 135 g CO2 na km.

Med paleto bencinskih motorjev bosta na voljo dva 1,6-litrska (100 in 110 KM) ter dvolitrski s 140 KM. S turbinskim polnilnikom bosta opremljena dva nova TCe 180 in TCe 130. Slednji bo na voljo šele pomladi prihodnje leto, bil pa naj bi sodoben motor z majhno delovno prostornino (1,4 l) ter močjo dvolitrskega in porabo 1,6-litrskega motorja.

Renault Mégane bo na francoskem trgu na voljo novembra. Tudi na slovenski naj bi prišel še letos.

V kratkem času, nekaj več kot letu dni, bo petvratni kombilimuzini sledilo še pet drugih karoserijskih različic. Prva bo trivratni kupe, ki bo predstavljen v začetku prihodnjega leta.

3. september 2008

Toyota IQ
Toyota Avensis
Toyota Urban Cruiser

Trije Toyotini novi modeli za Mondial de l'Automobile

Pri Toyoti bodo v naslednjih 14 mesecih predstavili 13 modelov, šest jih bo povsem novih, sedem pa temeljito izpopolnjenih.

Seveda ne bodo predtavili vseh hkrati, suša glede novosti se bo pri trgovcih nadaljevala še vse do januarja prihodnje leto. Bo pa zato več govora o prvih treh po svetovnih premierah v Parizu. Tam bodo predstavili tretji rod Avensis ter povsem nov model, IQ, in Urban Cruiser, ki bo novost samo za Evropo.

Mednarodni predstavitvi prvih dveh novih Toyot bosta še letos. Najprej bo javnosti na voljo IQ, avtomobil, ki si upravičeno zasluži oznako »mikro« avto. Presenetil seveda ne bo toliko z inteligentnim kvocientom (angleško »IQ«) kot z merami. Kljub le nekaj manj kot trem metrom dolžine bo namreč ponujal kar štiri sedeže. Pri drugi pariški novosti, novemu rodu Avensis, so pri Toyoti ubrali oblikovalsko smer, ki sta jo pred tem nakazali že dve najbolje prodajani Toyoti, Corolla in Camry. Oba bodo, tudi v Sloveniji, začeli prodajati v začetku leta 2009. Tretji Toyotin novinec je Urban Cruiser, kot študijo smo ga, tako kot IQ, že videli. Urban Cruiser je bil predstavljen letos marca v Ženevi, IQ je stal že lani septembra na salonu v Frankfurtu.

Toyota IQ

Pri konstruiranju novosti je bil osnovni cilj Toyotinih ljudi pripraviti štirisedežnik z dolžino manj kot 3 metre; dodatna zahteva je bila izpust manj kot 99g CO2 na km; hkrati pa so morali zagotoviti tudi dobro vozno dinamiko in odlično varnost. IQ je 765 mm krajši od Yaris (dolg je 2,985 m), a 30 mm nižji (višina 1,5 m) ter 15 mm ožji (širina 1,680 m)! Vanj so vgradili šest tehničnih inovacij: 1. os prednjih koles je pomaknjena naprej, s čimer so lahko za 120 mm naprej pomaknili tudi skupek pedal, s tem pa so zagotovili večjo prostornost ob manjših zunanjih merah; 2. volanski mehanizem je nameščen višje; 3. posoda za gorivo je pod voznikovim sedežem in je le 120 mm visoka; 4. s tanjšimi naslonjali prednjih sedežev so pridobili 40 mm prostora za kolena zadnjih potnikov; 5. klimatska naprava je nameščena v sredini pod armaturno ploščo, s čimer so desni del lahko skrajšali; 6. sopotnik pa ima več prostora, kljub temu da sedi malo bolj spredaj, saj je armaturna plošča asimetrična. V IQ bosta na začetku prodaje na voljo dva različna motorja; 996-kubični trivaljni bencinski ima 69 kW, povprečni izpust CO2 na km pa je 107 g; 1,4-litrski turbodizelski ima 67 kW, povprečni izpust CO2 na km pa je 99 g.

Toyota Avensis

Z novo Avensis so želeli kupcem ponuditi več na treh področjih: privlačnejšo obliko, večjo izbiro pri prenosu moči (zdaj ponujajo tudi avtomatski menjalnik za dizelski motor, pa tudi menjalnik CVT za dvolitrski bencinski), izboljšano udobje v vožnji. S pomikom začetka prednjega stebrička naprej in zadnjega bolj nazaj ter manjšim kotom vetrobranskega in zadnjega stekla so tudi močno popravili vtis glede prostora. Novost ob zanimivi obliki in boljšedm vtisu tudi nudi več prostora v potniški kabini, predvsem nad glavami.

Avensis bo na razpolago s tremi bencinskimi motorji (1,6: 97 kW; 1,8: 108 kW; 2,0: 111 kW). Pri dizlih je izbira ravno tako pestra. Dvolitrski D-4D ima 93 kW, 2,2-litrski pa je v dveh inačicah, s 110 in 130 kW. Ob limuzinski karoserijski različici bo na voljo še »wagon«.

Toyota Urban Cruiser

Model Urban Cruiser bo na voljo le z 1,4-litrskim dizelskim motorjem D-4D in pogonom na vsa štiri kolesa (AWD), saj gre Toyotino novo mestno terensko vozilo.

Pri Toyoti obljubljajo emisjo le 133 g CO2 na km, Urban Cruiser pa naj bi postal vodilni v novem podrazredu mini-terencev, s katerimi bi lahko tudi tej zvrsti avtomobilov zagotovili boljšo sprejemljivost glede na zahteve po drastičnem zmanjšanju emisij CO2 med novimi avtomobili na evropskem trgu. Urban Cruiser za japonski in ameriški trg Toyota že izdeluje (na Japonskem z imenom Ist, v ZDA Scion xD). Urban Cruiser bodo prvi evropski kupci dobili junija 2009.

27. avgust 2008

Fiat Portofino
Fiat Portofino

Za svež zrak

Za razstavo počitniških prikolic in avtomobilov v Düsseldorfu (od 29. avgusta do 7. septembra 2008) je Fiat Proffesional pripravil zanimivo predelavo svojega Fiorina. Študijo so imenovali Portofino, ni pa tako daleč od uresničitve.

V velikih turističnih središčih Italije (Capri, Ischia, Elba, Rim) namreč taksisti že nekaj časa ne morejo kupiti kakšnega povsem zračnega avtomobila za prevoz potnikov.

In prav v to smer gre novi Fiorino Portofino.

Za zasnovo Portofina je pokazal precejšnje zanimanje italijanski predelovalec Vernaglio-Holiday.

Kabinski del Portofina je zasnovan precej po vzoru plovil in torej odporen na vremenske (ne)prilike. Čeprav gre pri prevlekah sedežev za take iz tkanine iz umetnih vlaken, so te odporne proti vlagi (obdelane s posebnim zaščitnim postopkom). Tla so dodatno obložena z lesenimi vložki, armaturna plošča pa je prebarvana s posebno zaščitno barvo.

Za kasnejši čas obljubljajo še pokrito različico.

Podvozje je prirejeno za premagovanje lažje prehodnega terena, prenos moči je seveda na prednji kolesi, turbodizelski motor z robotiziranim menjalnikom pa ima elektronsko pomoč za spolzko cestno podlago.

13. avgust 2008

Chervolet Volt
Chervolet Volt
Chervolet Volt

Prvi električni Chervolet

Volt bo ime prvemu električnemu avtomobilu, ki ga namerava od konca prihodnjega leta izdelovati Chevrolet, najbolj množična znamka ameriškega velikana, General Motorsa. V ZDA so razmere na trgu fosilnih goriv, predvsem zaradi naraslih cen, za običajne ljudi precej zaskrbljujoče. Povzročajo, da celo na vsakršno razmetavanje z energijo navajeni Američani trumoma menjujejo svoje cestne križarke in poltovornjake za avtomobile z majhno porabo.

Kaže, da je tokrat ameriškemu GM vendarle uspelo, da se bo s svojo ponudbo priključil prevladujočemu povpraševanju.

To pomembno nalogo naj bi opravil Volt, avtomobil, ki je že od premiere študije s tem imenom lani januarja v Detroitu vzburjal domišljijo. Konstruiranje se je zavleklo, ampak Chevrolet je vendarle objavil nekaj prvih podatkov in fotografij serijskega modela Volt. Zmogel bo koli 40 milj (60 kilometrov) peljati s pomočjo elektrike, ki jo bo njegov pogonski elektromotor dobival iz akumulatorjev/baterij (litijevih ionskih). Šele po tem bo treba Volt znova priključiti na električno omrežje in ga napolniti – podobno kot polnimo akumulatorčke naših prenosnih telefonov. Za vsak primer bo imel Volt sicer še majhen motor na notranje izgorevanje, ki pa s kolesi ne bo direktno v povezave in bo skrbel le za pridobivanje električne energije.

Njegovi konstruktorji pripravljajo zanj popolno računalniško podporo, ki bo z različnimi programi ter spremljanjem običajne uporabe/navad voznika zmogla mariskatero zanimivost. Celo to naj bi Volt zmogel, da bi ob tem, ko bi na primer nekaj dni ne bil v uporabi, ponoči v svoje akumulatorje polnil poceni električno energijo in jo podnevi spet – po dražji ceni – oddajal nazaj v sistem.

Z Voltom naj bi se prvi kupci v Ameriki vozili leta 2010. Podobno tehnologijo bodo dobile tudi nekatere druge, tudi evropske znamke GM.

6. avgust 2008

Volkswagen Golf VI
Volkswagen Golf VI
Volkswagen Golf VI
Volkswagen Golf VI
Ford Ka
Ford Ka
Ford Ka

Še dve pariški novosti: Ka in Golf z novo obliko

Volkswagen je za pariški salon najavil premiero svojega šestega rodu Golfa, Ford pa bo prvi rod modela Ka z naslednikom nadomestil po dvajstih letih.

Pri Volkswagnu so se za naslednji rod Golfa odločili že po petih letih. S skrajšanjem trajanja modela petega rodu so tudi nakazali smer njegovega razvoja – Golf VI je v marsičem samo »evolucijski« razvoj konstrukcije, a vseeno prava novost, pa naj gre za videz kot tudi za tehnološke spremembe pod pločevino. Oblikovno je Golf seveda le korak naprej od prejšnjega, v vsem ostaja podoben dosedanjim. Šef oblikovanja skupine VW Walter de' Silva in šef Volkswagnovega oblikovanja Klaus Bischoff sta našla primerne rešitve maske in zadka novosti. Ta bodo v naslednjih letih dobila še nekaj podobnih oblikovnih interpretacij v ostalih novih Volkswagnih, ki bodo sledili Golfovi prenovi – Golfu Plus, Touranu in Polu.

Tudi glede motorjev Volkswagen najavlja spremembe: motorji bodo imeli manjše prostornine ter vsi pomoč dodatnega polnjenja za dovolj moči in boljši izkoristek vse dražjega goriva. Bencinski motorji bodo imeli od 59 do 118 kW (80 do 160 KM), dizelski (zdaj vsi s skupnim vodom namesto sistema črpalka-šoba) pa od 66 do 125 kW (90 do 170 KM).

Golf bo od nekaterih drugih Volkswagnov dobil različne elektronske pripomočke, od prilagodljivega podvozja in novega ESP (kot pri Sciroccu) do parkirne pomoči »Park Assist« in radarskega tempomata. Volkswagen bo Golf predstavil na salonu v Parizu, pričetek prodaje na domačem, nemškem, trgu pa je predvidena za sredino oktobra. V Nemčiji bo osnovna različica od sedanjega dražja le za okoli 200 evrov.

Novi Ford Ka pa je tesen sorodnik Fiata 500 in bo prvič tudi na ogled na pariškem salonu. Ford se je namreč za konstruiranje in izdelavo tega malčka povezal s Fiatom, Fordovi oblikovalci in konstruktorji pa so si za dokončanje svoje različice vzeli nekaj več časa.

Ford je za zdaj v javnost poslal le nekaj fotografij in prvo najavo, brez podrobnejšega tehničnega opisa. Novi Ka oblikovalsko ostaja v sedanji Forodovi liniji »kinetičnega« oblikovanja, ki ga je pri (evropskem) Fordu vpeljal Martin Smith. Glede motorizacije se bodo naslonili na italijanskega partnerja. Ka bo v nekaterih evropskih trgih naprodaj v začetku prihodnjega leta.

30. julij 2008

Citroën C3 Picasso
Citroën C3 Picasso
Citroën C3 Picasso
Citroën C3 Picasso
Honda Jazz
Honda Jazz
Honda Jazz
Honda Jazz

V Parizu: Dve majhni in prostorni novosti

Domači Citroën in japonska Honda bosta na salonu v Parizu (Mondial de l'Automobile, od 4. do 19. 10. 2008) predstavila dva majhna avtomobila, pri katerih bo v obeh primerih glavni poudarek na dobrem izkoristku prostora in gospodarni uporabi avtomobila.

Citroënova novost je C3 Picasso. Gre za Citroënov novi rod njihovega C3, kjer bo prav majhen enoprostornik najavil povsem drugačen Citroënov pristop v tem pomembnem segmentu uporabnih družinskih avtomobilov. Radikalno nova oblikovna zasnova bo razširila ponudbo. Ker gre za drugačno oblikovalsko zasnovo, je novi Citroën C3 Picasso vsaj po videzu križanec med enoprostornikom in terencem (zaradi poudarjenega motornega pokrova in višine avtomobila), čeprav ga s štirikolesnim pogonom ne bo mogoče dobiti. Novi Picasso je dolg 4,08 m, širok 1,73 m in visok 1,62 m, medosna razdalja je 2,54 m. Citroën pa zatrjuje, da bo postavil nova merila med tekmeci v razredu manjših enoprostornikov (kjer jim je bila vzornica Oplova Meriva). C3 Picasso bo prepričeval z modularno notranjostjo (izredno prilagodljivo potrebam različnih uporabnikov), drugo vrsto sedežev, ki jo je mogoče premikati pa tudi zlagati in je predeljena v razmerju 2:1, ali s prtljažnikom, ki je ob postavljeni drugi klopi lahko celo 500-litrski.

Motorna oprema bo pestra, s po dvema turbodizloma (90 in 110 KM) ali turbo bencinskim 1,4-litrskim motorjem (z 90 ali 120 KM – prvič tudi pri Citroënu uporabljeni motorji iz zveze BMW-PSA).

Na Citroën C3 Picasso bodo morali kupci še malce počakati, saj bo na trg, najprej v Francijo, prišel zgodaj pomladi prihodnje leto. Razen tega bo kasneje leta 2009 Citroën pripravil še dvoje novih karoserijski različic C3, prva, petvratna, bo nadomestila sedanji C3, druga, trivratna po zgledu večjega C4, pa bo namesto C2.

Veliko prej pa bo pri kupcih, tudi slovenskih, Honda Jazz. Kot drugi rod modela Fit smo jo prvič spoznali že lani novembra na tokijskem avtomobilskem salonu. Evropska različica z drugim imenom bo na voljo z dvema različnima bencinskima motorjema. 1,2-litrski ima v prenovljeni različici kar 90 KM, prenovljeni 1,4-litrski motor pa zagotavlja 100 KM (pri obeh so precej popravili tudi povprečno porabo goriva, na 5,1 l na 100 km pri 1,2-litrskem in na 5,3 l pri 1,4-litrskem z ročnim menjalnikom, s šeststopenjskim avtomatiziranim ročnim pa celo na 5,1 l na 100 km; kar v emisijske vrednosti CO2 prevedeno znese 120 oziroma 124 g na 100 km).

Jazz drugega rodu je malenkost večji od prejšnjega, dolg je 3,9 m, širok 1,695 m in visok 1,525 m (nespremenjena vrednost). Za 50 mm se je tudi podaljšala medosna razdalja.

Tisto, kar je Jazz obdržal, je zelo dobra izraba prostora v notranjosti. Ostala je enkratna zadnja klop (predeljena 2:1) s sedeži, ki se zložijo kot gledališki, a z izboljšanim upravljanjem zlaganja, saj je zdaj sedeže mogoče podreti neodvisno od tega, kam v zadnji del kabine segata prednja sedeža. Izstopa tudi prtljažnik (s kar 399 litri prostora). Prilagodljivost prtljažnika (tudi zaradi uporabe že pri CR-V uvedenem dvojno uporabnem/preklopljivem vmesnem dnu).

Honda Jazz bo tudi na slovenskem trgu na voljo letošnjo jesen.

23. julij 2008

Get the Flash Player to see this player.

Uradna predstavitev Insignie v Londonu

Tik pred uradno otvoritvijo londonske avtomobilske razstave (od srede, 23. julija, do nedelje, 3. avgusta) je General Motors pod najbolj znanim londonskim mostom (Tower Bridge) predstavil svoj novi model višjega srednjega razreda, Opel oziroma Vauxhall Insignia.

Novinarjem iz vse Evrope se je predstavil avtomobil v dveh karoserijskih različicah (limuzina in petvrana kombilimuzina, dolga 4,84 metra), v kateri bodo na izbiro bencinski in dizelski motorji med 115 in 260 KM (85 do 191 kW).

Insignia se bo potegovala za kupce, ki so se doslej odločali za Oplove Vectre ali pa tekmece, kot so VW Passat, Ford Mondeo, Renault Laguna ali Mazda6.

Znane pa so tudi že cene za nemški in britanski trg (od 22.700 evrov oziroma 15.935 funtov naprej), kjer bo avto na voljo od letošnjega decembra.

V Sloveniji bodo Oplovi trgovci Insignio začeli prodajati v prvem trimesečju leta 2009. Cen še niso določili.

Na videu predstavlja novo Insignio Mark Adams, podpredsednik GM Europe, odgovoren za oblikovanje avtomobila.

16. julij 2008

Reli starodobnikov Liege-Brescia-Liege
Reli starodobnikov Liege-Brescia-Liege
Reli starodobnikov Liege-Brescia-Liege

Reli starodobnikov Liege-Brescia-Liege

V ponedeljek in torek, 14. in 15. julija, je naše kraje obiskal reli starodobnikov Liege-Brescia-Liege. Bil je to spominski reli, oganiziran po petdesetih letih, ko so na naporno pot krenili z avtomobili z motorji z manj kot 700 kubičnimi centimetri delovne prostornine.

S takšnimi avtomobili je bilo dovoljeno tekmovati tudi tokrat. K nam so prišli iz Italije, se nato prek Vršiča pripeljali na Gorenjsko in se v Ljubljani zbrali na Prešernovem trgu – od koder so naše slike.

Okoli 50 še sodelujočih posadk je nato prespalo v hotelu Lev in se zjutraj skozi Logatec, prek Kalc, Hrušice in Cola odpeljalo do Nove Gorice in pot prek Cortine d'Ampezzo ter prelazov Falzarego, Pordoi in Karer odpeljalo do Bolzana.

Več o tem reliju najdete na spletni zvezi www.classicrallypress.co.uk.

Torkovo pot iz Ljubljane do Bolzana je prevozil tudi Avto Foto Market, za volanom in na sovozniškem sedežu enega od vodilnih na reliju, Fiata 595 Abartha, letnik 1965. Podrobnosti s tega podviga si boste lahko prebrali v naslednji številki Avto Foto Maketa.

9. julij 2008

Get the Flash Player to see this player.

Brez presenečenj: novi BMW 7

Peti rod največjega in najbolj luksuznega BMW je zdaj znan, na pariškem salonu v začetku oktobra bo prvič na ogled javnosti, kmalu zatem pa ga bodo začeli tudi že prodajati. Novi BMW 7 bo na voljo s tremi različnimi motorji, izbira pa je poenostavljena in se ji najbrž kakšen drugi motor (razen morebiti hibrida) ne bo pridružil. Nič več ne bo na voljo motorja V12 ali dizelskega V8! Sicer pa bo na voljo le en motor V8, za najmočnejšo različico, 750i (ali 750i L – s 14 cm daljšo karoserijo). Ta bo imela 30 kW moči in normno v ozračje izpustila 266 g CO2 na kilometer. Motorno ponudbo dopolnjujeta še dva šestvaljnika. Bencinski za 740i je nov, podobno kot pri V8 valje prisilno polni dvojni turbinski polnilnik (»TwinTurbo«). Največja moč tega je 240 kW, v zrak pa spusti 232 g CO2 na kilometer. Turbodizel (730d) bo imel moč 180 kW (192 g CO2 na kilometer).

Zunanjost se je bolj nežno spremenila, vsekakor ne tako močno, kot je bil oblikovno spremenjen prejšnji rod.

Notranjost je tudi spremenjena, zdaj spet z elektronsko menjalno ročico na sredinski konzoli. Voznik i-Drive nadzoruje prek 10,2-palčnega zaslona.

Prvič so pri BMW v enega svojih modelov vgradili prednjo premo z dvojnimi prečnimi vodili, za udobje vzmetenja in blaženja skrbi »Dynamic Damping Control«.

2. julij 2008

Novi Avto Foto Market

Novi Avto Foto Market

Izšla je poletna, dvojna številka revije Avto Foto Market.

Aktualnost branja poudarjata dve zelo vroči avtomobilski novosti: Alfa Mito in Volkswagen Scirocco. Oba dokaj športno naravnana nekaj več kot štirimetrska avtomobila ciljata na kupce z manj napolnjeno denarnico, ki jim v srcu bije vsaj »Cuore Sportivo«, če jih že ne razgreje topel puščavski široko!

Presenečenje pa je nova študija BMW GINA, avtomobil z zunanjostjo iz umetne folije.

Več o reviji na www.avto-fm.si.