Vest tedna
17. september 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
37 modelov: kandidati za evropski avto leta 2009 Vodstvo žirije za evropski avto leta 2009 je določilo 37 avtomobilov, ki bodo kandidirali za naslov. Tako kot je že običaj, vodilni avtomobilistični novinarji iz Evrope, člani žirije, nato glasujejo za sedmerico kandidatov, ki se uvrsti v finale. Letošnja bera novosti je izredno zanimiva, boj za najboljših sedem pa bo zelo izenačen, tako da se lahko zgodi tudi to, da bo kandidatov za finale več, saj pravila določajo, da v primeru enakega števila glasov za avtomobil na sedmem mestu, v finale lahko pride še več avtomobilov. Številni člani žirije so se v teh dneh zbrali na Danskem, v majhnem kraju Tannis na severu države, kjer je za preskušanje na voljo večina letošnjih kandidatov. Več o tem lahko najdete na naslovu tannistest.wordpress.com. Kandidati za avto leta 2009 pa so: |
10. september 2008
Get the Flash Player to see this player.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Renault Mégane v tretji izdaji S predstavitvijo na pariškem salonu prve dni oktobra se bo za Renault začelo pomembno novo obdobje, ki naj bi pomenilo predvsem povratek te znamke na lestvico tistih avtomobilskih hiš, katerih prodajne številke se znova dvigajo. Mégane III oblikovno pomeni povratek k konvencionalnemu, ali, kot pravi Patrick Le Quement, ugledni šef oblikovanja znamke: »Novi Mégane ne bo razdvajal mnenj, narejen je za vse okuse!« Po njegovem gre za avtomobil, ki je oblikovan skladno, poteze so tekoče, s čimer so mu zagotovili dovolj elegance. Prednja blatnika sta poudarjena, odprtina za zrak je postavljena nizko v maski. S strani so uporabili valovito linijo, tudi zaradi poudarka elegance, pomemben element oblikovanja zadka pa so bile velike luči. Pozorno so se lotili tudi notranjosti, posebej sestave elementov na armaturni plošči. Tam tudi presenetijo popolnoma digitalizirani merilniki, pri katerih so želeli spomniti na Renaultovo udejstvovanje v formuli 1. Vsebino, ki so jo konstruktorji Renaulta namenili novemu Méganu, je prevevala želja po ustvarjanju vtisa, da ima Mégane vse, kar imajo avtomobili višjih razredov. Oprema je bogata, pa naj gre za serijsko ali pa za najrazličnejše dodatke, ki jih je mogoče dokupiti. Kakovosten avdio sistem je prav tako razumljiv kot je možnost povezave s telefonom, tudi navigacijski sistem je na razpolago. Tretji Mégane je dolg 4,3 m in ima medosno razdaljo 2,64 m. Prostora za pet potnikov je več kot v njegovem predhodniku, posebej pa zadovolji prtljažnik s svojimi 405 litri prostornine. Za Mégane zagotavljajo, da bo nudil najboljšo možno stopnjo udobja in tudi zanesljivo lego na cesti. Precej vzvojno trdnejša karoserija temelji na dosedanjem modelu, podobno kot obe premi. Motorna ponudba bo pestra, še posebej pri dizlih. Kar štirje motorji, dCi 85, dCi 90, dCi 105 in dCi 110 v ozračje spuščajo manj kot 120 g CO2 na kilometer (dCi 110 je opremljen s filtrom za saje). Najmočnejši bo na začetku dCi 130, s povprečnim izpustom 135 g CO2 na km. Med paleto bencinskih motorjev bosta na voljo dva 1,6-litrska (100 in 110 KM) ter dvolitrski s 140 KM. S turbinskim polnilnikom bosta opremljena dva nova TCe 180 in TCe 130. Slednji bo na voljo šele pomladi prihodnje leto, bil pa naj bi sodoben motor z majhno delovno prostornino (1,4 l) ter močjo dvolitrskega in porabo 1,6-litrskega motorja. Renault Mégane bo na francoskem trgu na voljo novembra. Tudi na slovenski naj bi prišel še letos. V kratkem času, nekaj več kot letu dni, bo petvratni kombilimuzini sledilo še pet drugih karoserijskih različic. Prva bo trivratni kupe, ki bo predstavljen v začetku prihodnjega leta. |
3. september 2008
27. avgust 2008
13. avgust 2008
6. avgust 2008
30. julij 2008
23. julij 2008
Get the Flash Player to see this player.
|
Uradna predstavitev Insignie v Londonu Tik pred uradno otvoritvijo londonske avtomobilske razstave (od srede, 23. julija, do nedelje, 3. avgusta) je General Motors pod najbolj znanim londonskim mostom (Tower Bridge) predstavil svoj novi model višjega srednjega razreda, Opel oziroma Vauxhall Insignia. Novinarjem iz vse Evrope se je predstavil avtomobil v dveh karoserijskih različicah (limuzina in petvrana kombilimuzina, dolga 4,84 metra), v kateri bodo na izbiro bencinski in dizelski motorji med 115 in 260 KM (85 do 191 kW). Insignia se bo potegovala za kupce, ki so se doslej odločali za Oplove Vectre ali pa tekmece, kot so VW Passat, Ford Mondeo, Renault Laguna ali Mazda6. Znane pa so tudi že cene za nemški in britanski trg (od 22.700 evrov oziroma 15.935 funtov naprej), kjer bo avto na voljo od letošnjega decembra. V Sloveniji bodo Oplovi trgovci Insignio začeli prodajati v prvem trimesečju leta 2009. Cen še niso določili. Na videu predstavlja novo Insignio Mark Adams, podpredsednik GM Europe, odgovoren za oblikovanje avtomobila. |
16. julij 2008
![]() ![]() ![]() |
Reli starodobnikov Liege-Brescia-Liege V ponedeljek in torek, 14. in 15. julija, je naše kraje obiskal reli starodobnikov Liege-Brescia-Liege. Bil je to spominski reli, oganiziran po petdesetih letih, ko so na naporno pot krenili z avtomobili z motorji z manj kot 700 kubičnimi centimetri delovne prostornine. S takšnimi avtomobili je bilo dovoljeno tekmovati tudi tokrat. K nam so prišli iz Italije, se nato prek Vršiča pripeljali na Gorenjsko in se v Ljubljani zbrali na Prešernovem trgu – od koder so naše slike. Okoli 50 še sodelujočih posadk je nato prespalo v hotelu Lev in se zjutraj skozi Logatec, prek Kalc, Hrušice in Cola odpeljalo do Nove Gorice in pot prek Cortine d'Ampezzo ter prelazov Falzarego, Pordoi in Karer odpeljalo do Bolzana. Več o tem reliju najdete na spletni zvezi www.classicrallypress.co.uk.Torkovo pot iz Ljubljane do Bolzana je prevozil tudi Avto Foto Market, za volanom in na sovozniškem sedežu enega od vodilnih na reliju, Fiata 595 Abartha, letnik 1965. Podrobnosti s tega podviga si boste lahko prebrali v naslednji številki Avto Foto Maketa. |
9. julij 2008
Get the Flash Player to see this player.
|
Brez presenečenj: novi BMW 7 Peti rod največjega in najbolj luksuznega BMW je zdaj znan, na pariškem salonu v začetku oktobra bo prvič na ogled javnosti, kmalu zatem pa ga bodo začeli tudi že prodajati. Novi BMW 7 bo na voljo s tremi različnimi motorji, izbira pa je poenostavljena in se ji najbrž kakšen drugi motor (razen morebiti hibrida) ne bo pridružil. Nič več ne bo na voljo motorja V12 ali dizelskega V8! Sicer pa bo na voljo le en motor V8, za najmočnejšo različico, 750i (ali 750i L – s 14 cm daljšo karoserijo). Ta bo imela 30 kW moči in normno v ozračje izpustila 266 g CO2 na kilometer. Motorno ponudbo dopolnjujeta še dva šestvaljnika. Bencinski za 740i je nov, podobno kot pri V8 valje prisilno polni dvojni turbinski polnilnik (»TwinTurbo«). Največja moč tega je 240 kW, v zrak pa spusti 232 g CO2 na kilometer. Turbodizel (730d) bo imel moč 180 kW (192 g CO2 na kilometer). Zunanjost se je bolj nežno spremenila, vsekakor ne tako močno, kot je bil oblikovno spremenjen prejšnji rod. Notranjost je tudi spremenjena, zdaj spet z elektronsko menjalno ročico na sredinski konzoli. Voznik i-Drive nadzoruje prek 10,2-palčnega zaslona. Prvič so pri BMW v enega svojih modelov vgradili prednjo premo z dvojnimi prečnimi vodili, za udobje vzmetenja in blaženja skrbi »Dynamic Damping Control«. |
2. julij 2008
![]() |
Novi Avto Foto Market Izšla je poletna, dvojna številka revije Avto Foto Market. Aktualnost branja poudarjata dve zelo vroči avtomobilski novosti: Alfa Mito in Volkswagen Scirocco. Oba dokaj športno naravnana nekaj več kot štirimetrska avtomobila ciljata na kupce z manj napolnjeno denarnico, ki jim v srcu bije vsaj »Cuore Sportivo«, če jih že ne razgreje topel puščavski široko! Presenečenje pa je nova študija BMW GINA, avtomobil z zunanjostjo iz umetne folije. Več o reviji na www.avto-fm.si. |